19.10.2023 INFOBREV 2023-2024

BÄSTA FÖRÄLDRAR/VÅRDNADSHAVARE I KVARNBACKENS SKOLA

Hem och Skola-föreningen finns till för ditt skolbarn och dig. Föreningen har som mål att vidareutveckla kontakten mellan hemmen och skolan samt att förmedla hemmens åsikter förutom till skolans lärarkår också till stadens beslutsfattare.

Visste du att Kvabas Hem och Skola ordnar Kvabas eftis? Det betyder att styrelsen ordnar personal till eftis och utan en fungerande styrelse finns inget eftis. Läsåret 2023–2024 kom det tre nya medlemmar till Kvabas Hem å Skola styrelse, välkomna med. Flere aktiva föräldrar behövs alltid, ta kontakt om du kan tänka dig hjälpa till på olika evenemang eller har idéer dör vad vi kunde ordna.

Kvarnbackens Hem och Skola bidrar på olika sätt till att ge skolan – och därmed eleverna - en liten guldkant i tillvaron. Under skolåret ordnas olika aktiviteter där föräldrar och barn tillsammans med skolans lärare och personal kan delta, ha kul och lära känna varandra.

Kommande evenemang:

• Svenska kvällen 6.11 kl.17.30-19.30, en cirkus inspirerad kväll för hela skolan och alla föräldrar

• Tomtestig på skolgården i december

• Påskjippo

• Morgonmål för 6:orna på våren, mm.

Håll er uppdaterade via Facebook eller hemsidan!

De två första veckorna av sommarlovet 2024 ordnar vi också Softis, sommar verksamhet på skolan av våra eftis ledare, för barnen som går ut 1an, 2an och 3an.

Vi tar gärna med nya föräldrar i vårt roliga gäng samt hjälp och extra händer till våra evenemang. Våra kontaktuppgifter finns bifogade.

Vi hoppas att så många familjer som möjligt har möjlighet att understöda verksamheten med att betala medlemsavgiften på bankgirot nedan. 1 betalning per familj.

Klassombud! Kom ihåg att anhålla om ett årligt stöd för era egna evenemang, blankett finns på hemsidan! Från takorganisationen Hem och Skola kan man ansöka stöd för lägerskola.

Med önskan om ett gott samarbete!

KONTAKTUPPGIFTER

Hemsida: http://kvarnbacken.hemochskola.fi/hem/