ARKIVET

Quattrogroupin Kvarnbackens skolan korjausurakalle arvosanaksi 9,5

Läs mer på Quattrogroups hemsida.

"Käsittämätön syy koulujen kosteusongelmiin: ilmanvaihto kiinni säästösyistä"

På www.raxat.fi tar man 19.12.2011 ställning till ventilationens avstängning nattetid i skolor,  läs artikeln här
"Ingen risk med avstängda fläktar"

På svenska.yle.fi berättar man 9.3.2012 att "Avstängda fläktar kvällstid kommer inte att försämra luftkvaliteten i den renoverade Kvarnbackens skola". Läs artikeln här.

"Koulu kuntoon kolmella miljoonalla"

I tidningen Talotekniikka nr 2/2012 finns en välskriven artikel om saneringen av Kvarnbackens skola. Texten är mycket informativ och ur den framgår det även att saneringen kvalitetsgranskas och att slutresultatet kommer att följas upp med mätningar.

Artikeln kan läsas även på nätet (mot betalning) via länken Talotekniikka

Saneringsinfotillfälle torsdag 8.3 kl. 18–20 i barackmatsalen

På klassombudskvällen konstaterades det att det finns ett behov bland föräldrarna att få information om renoveringen av skolhuset. Styrelsen för Kvabas hem och skola sammanställde vårdnadshavarnas frågor och gav dem vidare åt rektor som sedan vidarebefordrade frågorna till sakkunniga.

Svar på frågorna får vi på torsdag den 8.3 kl 18-20, då det ordnas ett informationsmöte i barackmatsalen. Projektchef Tony Lökfors, arbetshälsans överläkare Magnus Antell och utbildningsdirektör Rikard Lindström är på plats.

Vi hoppas att så många föräldrar som möjligt kan delta!

Klassombud/ lärare

Kom ihåg att ansöka om klassbidrag för er klass, formuläret hittas här eller på sidorna för Klassombud.